Jaarverslag 2016

Al 17 jaar is Ondernemers voor Ondernemers een begrip in het Belgische landschap van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en de ontwikkeling van duurzaam ondernemerschap in het Zuiden. De beginselen van de duurzame ontwikkelingsdoelstellingen zitten al sinds de oprichting in 2000 ingebed in de organisatie, lang voor er sprake was van de SDG’s van de Verenigde Naties. Maar we willen vooral ook een innovatieve organisatie zijn die voortdurend nadenkt over ontwikkelingssamenwerking en duurzaam ondernemerschap en die de brug kan zijn tussen de verschillende actoren, ook over de grenzen heen.

Op 21 juni werd tijdens onze Algemene Vergadering het jaarverslag van 2016 voorgesteld. Dat onze aanpak werkt, blijkt ook uit de groeicijfers, die jaar na jaar stijgen. In 2016 haalden we 12% meer middelen op voor het Zuiden, waarbij we de kaap van het miljoen ruim overschreden. De middelen voor ngo-projecten kenden een lichte stijging, maar vooral de B2B-projecten zitten in de lift met een stijging van meer dan 50%.

Het volledige financiële verslag, samen met een overzicht van de gesteunde projecten en de structuur van onze organisatie kunt u nu verder in detail bekijken in de digitale versie van het jaarverslag.